【和訳】Sweet Relief - Madison Beer

Music Video

youtu.be


[Verse 1]
Please, leave, Godspeed
お願い、帰って、あなたの幸運を祈るわ
I can't be around you right now, don't speak
今はあなたのそばにはいられない、何も言わないで
It's a problem, it's addictive, I need
問題で、中毒で、必要なの
You to listen to me, baby, listen to me
私の言うことを聞いて

[Pre-Chorus]
Take me high (Take me high)
高いところまで連れて行って
Lay me down (Lay me down)
そして横たえて
It's so reckless of me, but this feeling is deeply profound
めちゃくちゃだけどこの気持ちは本物

[Chorus]
It's just something only we know
これは私たちしか知らないこと
Baby, I can't help myself
自分を抑えられない
I'm seein' you everywhere I go
どこにいてもあなたを想う
I don't dream of anyone else
他の誰の夢も見ない
All I need, sweet relief
必要なのは甘い救済だけ
It's just somethin' only we know
これは私たちしか知らないこと
Something only we know
私たちしか知らないこと

[Verse 2]
Can't eat, can't sleep
食べられない、眠れない
No, you're not makin' this easy on me
あなたは私を楽にさせてくれない
It's a problem that we're choosin' to be
でも私たち自身で選んだこと
No, we won't let 'em see (No, we won't let 'em see)
他の人には教えない

[Pre-Chorus]
Take me high (High)
高いところまで連れて行って
Lay me down (Lay me down)
そして横たえて
It's so reckless of me, but this feeling is deeply profound
めちゃくちゃだけどこの気持ちは本物

[Chorus]
It's just something only we know (We know)
これは私たちしか知らないこと
Baby, I can't help myself
自分を抑えられない
I'm seein' you everywhere I go
どこにいてもあなたを想う
I don't dream of anyone else
他の誰の夢も見ない
All I need, sweet relief
欲しいのは甘い救済だけ
It's just somethin' only we know
これは私たちしか知らないこと
Something only we know
私たちしか知らないこと

[Bridge]
Ooh
Something only we know
私たちしか知らないこと
Ooh-ooh-ooh
Something only we know
私たちしか知らないこと

[Outro]
All I need, sweet relief
必要なのは甘い救済だけ
It's just somethin' only we know
これは私たちしか知らないこと
Something only we know
私たちしか知らないこと

 


 

Madisonのコメント:

"The song is really about having a crush and being smitten over somebody. It’s the sexier sort of song on the album."*1

この曲は誰かに恋をして、夢中になることについての曲。アルバムの中では最もセクシーな曲ね。

 

Sweet reliefを甘い安らぎと訳すか甘い救済と訳すかで迷いました。好きな人と会って「安らぎを得る」よりも「救われた気分になる」方が、心の底から相手を欲している感じがすると思って「甘い救済」にしてみました。(会えないと)ご飯が食べられず眠れないことにも合うと思うのですがどうでしょうか?

 

Madison Beer「Silence Between Songs」Tracklist
(ゆっくり全曲和訳する予定です。後日リンク付けます)
1. Spinnin
2. Sweet Relief
3. Envy The Leaves
4. 17
5. Ryder
6. Nothing Matters But You
7. I Wonder
8. At Your Worst
9. Showed Me (How I Fell In Love With You)
10. Home To Another One
11. Dangerous
12. Reckless
13. Silence Between Songs
14. King Of Everything